torsdag 31. januar 2008

Første Blogginnlegg

Mitt første av, trolig, mange innlegg. Norsk relatert. Ikke vet jeg hvordan jeg skal få det til, syns det hadde vært mye bedre med litt mer spesifisert tema... (Men da er det viktig å presisere at jeg ikke snakker om å f.eks. Skrive blogginlegg om en tekst vi har lest) men heller som eksempel "ukens tema" eller lignende. Det ville også vært til stor hjelp når jeg nå skal starte å skrive. Hvor begynner man, liksom?

Men dersom jeg nå skal skrive fag relatert så: here it goes...
Introduksjon av mine tanker om faget ^^

Hva jeg tenker på av faget norsk er romaner, fortellinger, noveller og det er det. Nynorsk, grammatikk og norsk historie fortrenger jeg. For å være ærlig trives jeg egentlig ganske godt med å skrive, filosofere, dikte opp o.l. Jeg syns Norskfaget består av altfor lite fantasifulle sprell... Faget skulle i mye høyere grad bestått av å skrive, å ikke nødvendigvis faktatekster.

Min positive måte å tenke på faget på:)

1 kommentar:

Kjetil sa...

Fin start, Camilla. Så bra at du er glad i litteratur, og at du liker å skrive. Vår jobb som norsklærere er å gjøre også de andre delene av norskfaget interessante.