fredag 30. mai 2008

Da var det hele forbi - min mening om bloggprosjektet

Personlig liker jeg ikke blogg oppgaven vi ble gitt rundt juletider spesielt. Jeg føler det er en veldig enten elsker du den oppgave ellers er den et ork, for meg gjelder det sistnevnte. Det at vi får spesifiserte oppgaver og må skrive en tekst til hver uke føler jeg at blir som når man blir påtvunget å lese en bok. Jeg tror ikke man får like mye ut av dette, når man gjør det fordi man må og ikke fordi man vil. Grunnen til at jeg mener dette er at dersom du er glad i å skrive den slags tekster vil du antakeligvis gjøre det uansett, mens dersom du skriver det fordi du må tviler jeg sterkt på at det vil ha like positiv effekt læringsmessig.

På den andre siden vil jeg si at jeg syns vi har fått nokså frie tøyler med oppgavene, det syns jeg er bra for da kan man som regel vinkle oppgavene til noe man interesserer seg for eller har noe å si om. Det er ingenting som er så kjedelig som å bable å bable om noe man egentlig ikke har noe å si om, å det blir antakeligvis utrolig kjedelig å lese også. :)

Ingen kommentarer: